tirsdag den 2. oktober 2012

Fødselsdagskage

Vi har lige holdt fødselsdag for ungerne. De skulle selvfølgelig have en fødselsdagskage til festen.
Det nemme ville jo være at bestille en ved bageren, meeen nu ville jeg forsøge mig med at lave min egen kage med fondant. Hold da op, jeg skal vist lige have nogle fiduser om teknikker så det ikke klistrer så meget. Det ville ikke helt som jeg ville. Men resultatet blev da alligevel til denne kage.

Tjaa den fik totalt sit eget liv....
Udgangspunktet for pynten skulle være simpel hvid med lidt swirls og blomster. Noget for alle ungerne. Det gik så bestemt ikke helt efter planen, så uglen kom til verden i stedet. Den blev nu også meget sød. Og sofie spiste den med velbehag ;)
Selve kagen kunne jeg ikke nå at bage selv, så det blev en lagkage med 2 lag, et med noget chololade mousse agtig noget og et med hindbær mousse ting. Smagen var fin :)

men nu er det da prøvet :)


















Pin It

3 kommentarer:

  1. det synes jeg altså du slap rigtig godt fra... er sikker på at ungerne spiste den med velbehag.. uglen er bare for skøn

    SvarSlet
  2. En gang skal være den første ;) og øvelse gør mester :)

    Jeg tror dog din fejl ligger i at du ikke har bygget en stabil lige kage op
    af faste bunde og mousse som bliver smurt op med smørcreme som gør alle sider HELT lige når man smøre det korret ud og når det har været på køl så bliver det hårdt så du kan ligge fondanten pænt på, så har du ikke buler og bælte om kagen :)

    http://www.youtube.com/watch?v=vecmy4nKT-A

    http://www.youtube.com/watch?v=nBvhkSBMSyc

    Håber videoerne kan hjælpe dig lidt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak :)
      jeps, det med at sætte på køl fik jeg ikke gjort. det kunne godt have hjulpet. Og jeg fik heller ikke det første lag fondant tyk nok tror jeg.
      Det skulle gå lidt stærkt med at få den lavet færdig. Næste kage skal leges lidt mere med :)

      Slet